Kosmetické firmy v České republice

Vyrovnají se kosmetické přípravky českých firem přípravkům produkovaným v zahraničí? Dáváme přednost domácí tradici před novinkami? Orientujeme se ještě stále v neustále rostoucí nabídce? To nechme na spotřebitelích. Pojdme se ve stručnosti zaměřit na zajímavou historii dvou významných českých značek.

Bezpochyby nejstarší českou kosmetickou firmou, jejíž název je v naší zemi známý snad každému jakékoli věkové kategorie, je Astrid. Bohatá historie této významné firmy je více než stoletá, sahá až do roku 1847. Základy společnosti položil v tomto roce František Prochaska, pocházející z Českého Brodu, který se ve Vídni naučil vyrábět mýdlo a své zkušenosti uplatnil otevřením mýdlárny a obchodu s mýdlem v pražské Celetné ulici. Podnik i přes obtíže v roce 1848 úspěšně rostl a jeho výrobna se po zakoupení parcel na Praze 7 přemístila. Firma zde sídlí dodnes. František Prochaska začal spolupracovat s francouzskými odborníky v oblasti kosmetiky a začal se sám tomuto odvětví věnovat. Po smrti zakladatele firma přešla v akciovou společnost. Firma přežila druhou světovou válku, v roce 1947 oslavila 100 let. Uznávaná tradice a vysoká kvalita výrobků zajištovala firmě dobrou pověst, která byla klíčem ke spolupráci s takovými jmény jako Nivea, Schwarzkopf a dokonce Dior. Dnes společnost existuje jako Astrid Cosmetics a.s. Vysokou úroveň potvrzuje nedávno získané mezinárodní ocenění AAA, které řadí tuto významnou firmu mezi společnosti s nejvyšší úrovní kreditibility a spolehlivosti.

U zrodu další české kosmetické značky Dermacol stála Olga Knoblochová, přezdívaná též jako „Lady Dermacol“. Vše začalo v laboratoři pro filmová líčidla Filmového Studia Barrandov v roce 1966, kdy Olga Knoblochová z Ústavu kosmetiky oslovila ing. Boublíka a kde byl vyroben makeup pro krytí kožních névů. Vznikl makeup v deseti barevných odstínech a firma Dermacol spojením slov „derma“ a „color“. O výrobek byl velký zajem a Olga Knoblochová přednášela pro dermatologické kliniky u nás, ale i v zahraničí. V roce 1969 byla prodána licence do Hollywoodu. Firma rozšířila sortiment o pěstící kosmetiku, odličovací přípravky a přípravky pro péči o tělo. Útlum nastal až v roce 1990, kdy začaly na český trh pronikat kosmetické výrobky zahraničních firem. Olga Knoblochová z Dermacolu odešla a založila Institut profesionální kosmetiky, kde se stala prezidentkou a nyní je čestnou členkou. Dnes jsou produkty Dermacol opět velmi žádanými , každý čtvrtý prodaný makeup je této značky.

Monika Polachová

Příspěvek byl publikován v rubrice Archív seminárních prací. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Komentáře nejsou povoleny.